Nu startar resan.

En liten stund "över" som får bli bloggtid. Ska försöka och berätta om Stella/Frasse och Klinga/Oskar´s resor fram till valpningen. Kommer inte hinna blogga varje dag men lite då och då ska jag försöka upplysa om vad som händer och sker. Idag blir det ett snabbt inlägg för snart är det dags för mig att bege mig mot Circle K och dagens arbetspass.

Vänster - Stella, höger -  Klinga.
Har precis varit på en liten tur med de här 2 goa tjejerna. Vi har varit hos veterinären i Landskrona för deras första Herpesvaccinering. Vad är nu detta då? Följ länken så kan du läsa mer om varför jag ger detta vaccin till mina förhoppningsvis dräktiga tikar. Idag var första dosen och 1-2 veckor före beräknad valpning ska de ha dos 2.

De var så duktiga hos veterinären, lugna och trygga och båda fick ett stort OK i rumpan. Hjärta och lungor lät helt perfekt hos båda två.

Jag passade på att väga in dem. Stella väger 20,1 kg idag och Klinga ynka 14,9 kg. Det är ganska stor storleksskillnad mellan de här två trots att båda mäter inom minsta och största gränsen efter rasbeskrivningen. Den här viktien är viktig framöver då den kan visa om och kanske ev få eller många valpar i magen.

Jag har också mätt in måtten om mage och midja så jag har något att gå efter framöver. Jag försöker mäta lite då och då men minst 1 gång per vecka. Dessa mått ska jag försöka hinna med att lägga in här så ni som är intresserade kan följa utvecklingen.

Stella:

Dygn 9:
Mage: 69 cm
Midja: 66 cm
Frasse och Stella

Klinga:

Dygn 9:
Mage: 60 cm
Midja: 56 cm
Oskar och Klinga.
Det känns som om att vi nu kickat igång en resa mot ett, förhoppningsvis två, gäng härliga underbara valpar. Följ med på tåget!

På återhörande. Kramiz!

Kommentarer

Lena Engdahl sa…
Håller tummarna för Stella och Klinga, så fantastiskt om båda två är dräktiga😃

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.