Klinga dygn 59

Natten har varit ganska jobbig och lite orolig. Jag och Klinga har varit ute och kissat 3 gånger och däremellan har det vankats runt en del och hon har varit väldigt flåsig. Inte idag, är min tanke, men om hon bestämmer sig för att sätta sina valpar till världen idag är det bara att gilla läget.

Klinga i skrivande stund.


Dygn 59:
mage: 70 cm (ökning 9 cm)
midja: 71 cm (ökning 19 cm)

Om jag jämför med måtten vid förra kullen, där hon fick 6 valpar,  är hon bra mycket mindre idag. Antingen är det få valpar eller fler och de är små. Om jag sen jämför med hennes första kull där hon fick 8 valpar är hon bra mycket större (ökning 10 cm om magen och 12 cm om midjan). Det blir spännande det här.

För övrigt mår hon väldigt bra. Hon är pigg och glad. Jag jobbar på som vanligt men idag fick jag stanna hemma under förmiddagen för att invänta dagens hundvakt. Numera lämnar jag inte Klinga ensam en enda minut. Allt kan gå fort lika väl som att allt kan dra ut på tiden.

Nu ska jag plocka undan frukosten och sen ska rakapparaten fram för att klippa fram Klingas spenar åt de små valparna.

Önskar dig en trevlig dag. Kramiz


Kommentarer

Bea & David sa…
Åh! Så spännande tider!

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.