Klinga dygn 62.

Nu får det snart vara över! Jag har varit hemma från jobb i 2 dygn och jag är redan sååå trött på det :-) Bara gå här och vänta och studera tiken gör att jag blir så trött och orkar inte fixa något i hemmet. Det är inte så att jag inte har något att göra, jag tycker bara att det är så tråkigt så jag orkar inte. Tror jag kan läggas till i kategorin ARBETSNARKOMAN.
Jag var hemma mycket när våra döttrar var små. Jobbade då och då, nja jobbade nog faktiskt ganska mycket om jag tänker efter. När vi fick vår son startade jag min hundskola vilket innebar att jag var hemma om dagarna (jo det innebar en massa administrativt jobb i hemmet) och när D kom hem gick jag ut och höll mina hundkurser. Helt underbart så länge sonen var liten och behövde sina föräldrar på heltid men när han började skolan blev livet ganska trist och ensamt om dagarna. Hundarna fick mycket av min energi liksom städning, tvättning mm. Dock gick jag och jobbade när son och man kom hem vilket kändes ganska jobbigt. När jag till slut vaknade på morgonen och hade ångest för att det var arbetsdag på kvällen kände jag att nu var det dags att ändra mitt liv. Jag sökte ett deltidsjobb i butik och bara älskade livet. Jobb på dagen och jobb på kvällen. Perfekt för mig. Nu har jag bytt arbetsplats och delar mig själv i 2 delar, 2 delar jag verkligen älskar.

Att vara hemma och sköta hemmet är inte längre min melodi. Nu är det dock förändring på gång, vi ska snart välkomna ett gäng valpar till vårt hem vilket gör hemmasituationen helt annorlunda. Jag får något att fokusera på och livet får ny energi. Vi kommer dela på "föräldraledigheten" jag och D och mina föräldrar samt hans mor hjälper oss så mycket som vi kan behöva under 8 veckor framöver. Valparna kommer inte att vara ensamma med sin mamma en enda minut framöver.

Hur går det nu då? Ja, vad ska jag säga? Som vanligt är jag lurad från dag till dag. Idag blir det valpar, idag blir det inte valpar, idag blir det valpar.... och som vanligt så blev det inga valpar idag. Kommer förmodligen inte bli några valpar ikväll heller för Klinga verkar inte vilja släppa ut dem. Hon är lite orolig, vankar mycket av och an och vill vara nära mig o D. Hon ligger i den klassiska liggställningen, med huvudet mellan framtassarna, och hon åmar sig då och då. MEN hon äter några tuggor mat (nötfärs, kycklingkött, kalvsylta och en o annan torrfoderkula) då och då, vilket man oftast inte gör om man ska föda valpar.

Jag har ingen aktuell bild av Klinga att lägga in då det enda hon gör just nu är att vila. Du får hålla tillgodo med en bild på de blivande föräldrarna och jag lovar att hålla dig uppdaterad.

Nu ska jag fixa lite kvällsfika. Önskar dig en god måndagskväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.