Kanske...

Sitter denna lediga onsdagsmorgon vid mitt frukostbord och avnjuter ett gott perfekt kokt ägg, kaffe och en skinkmacka. Inget konstigt alls. Mobilen sitter som vanligt i min hand och jag får plötsligt en stor lustkänsla. Var evigheter sedan jag satt vid min dator, vilket jag gjorde varje morgon för lite mer än ett år sedan. Jag fixade på mina hemsidor och jag bloggade. Ägnade ett par timmar åt detta varje morgon. Ska jag börja blogga igen, dock oftast kvällstid? Kommer lusten hålla i sig?

På kvällarna höll jag mina hundkurser och när jag kom hem stickade jag så stickorna glödde.

En dag ville jag inte leva det här livet längre. Jag tappade intresset för att hålla hundkurser varje kväll och jag tröttnade på att tillbringa dagarna i min ensamhet för att sen lämna hemmet när familjen äntligen kom hem. När jag kom tillbaka hem var det dags för kära maken att krypa till kojs. Åter igen satt jag ensam i hemmet.

Jag började söka jobb och fick jobb i butik. Kurserna la jag på hyllan för ett tag. Plötsligt fick livet en ny mening. En känsla som jag fortfarande njuter av då jag jobbar som "fiskakärring" hos Björk´s Ringsjön i Råröd.


Ett jobb och jag älskar innerligt med underbara arbetskamrater och finaste kunderna. Jag får göra det jag älskar, jobba med mat och kunder. Jag har hamnat i himmelriket. Dessutom har jag världens finaste väg till jobbet...


 Kan man annat än att känna sig glad och lycklig när man har denna utsikt från bilen. Varje morgon som jag svänger in på denna vägen som leder mot jobbet fylls jag av glädje och kärlek. Idag får jag dock inte se denna vy då jag har en ledig dag.

Det händer nu lite mer spännande saker i mitt/vårt liv. Vår fina underbara Stella väntar valpar och har ca 1 vecka kvar av dräktigheten.

 

Nu är kaffet slut liksom fritiden. Tid att ta tag i dagen. Nyfiken på vad som komma ska? Följ gärna med på resan. Tanken är att jag ska blogga på kvällarna när jag sätter mig i tv-soffan. Bättre än att sitta och sova ;-) Hoppas att lusten håller i sig...

Ha en god dag. Kramiz...

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.