Mot framtiden

Godmorgon.
Började skriva rubriken och sen kom jag inte längre i morse :-) Har varit fullt upp denna tisdag då jag går här ensam i mitt hem. D jobbar men pga coronatider finns det inte så mycket jobb för mig på jobbet vilket jag tycker är fruktansvärt tråkigt. Förra veckan var det bra liksom helgen som gick med tanke på valparna, Heidieh och lille Tagge. Nu blickar vi framåt med lycka och nu vill jag tillbaka till mitt älskade jobb <3 Valp och hundvakt finns så det är inga problem.

Björk´s Ringsjön - Fiskbutik och rökeri.
Jag saknar mina arbetsuppgifter, våra kunder och mina helt underbara arbetskolleger. Jag saknar den helt underbara miljön, alla oändliga steg som jag ser på stegräknaren och mitt otroliga välmående när jag jobbar. J.....a Coronna!!! Försvinn ur våra liv! Jag vill sälja min fisk, sillinläggningar, göra mina fina räkmackor, servera den fina buffén. Jag vill, jag vill, jag vill....


Men tiderna är som de är så det finns inte så mycket man kan göra åt saken. Jag ska i alla fall jobba på fredag och lördag och jag längtar som en tok. Men det är då och nu är nu.

Jag åt min frukost och sen gav jag och Frigg oss iväg mot veterinären i Höör. Det var dags för första herpesvaccineringen. De har drop-in för vaccinering tis och tor så det var bara att dyka upp. Allt gick bra och Frigg fick som vanligt ett OK i rumpan.

Jag kan så klart inte vara 100% säker men hon visar då tecken på att vara dräktig. Så fort vi kom hem från parningen var det över. Hon äter som en häst och nu vill hon bara ha Stellas nyttiga mat. Spännande. Jodå, ingen behöver påtala det, jag vet att det är helt omöjligt att veta redan nu :-) Bara lite spännande att leta tecken :-)

Sen har vi ju ett helt underbart gäng i sovrummet som idag är hela 12 dygn gamla. Detta innebär att ögon och öron börjar öppnas. Jag hälsar gänget välkommen till en seende och hörande värld. Hör det gör de verkligen. Kom in i sovrummet tidigare och direkt lyfte 2 av valparna på sina huvud.


Alla valparna är så pigga och aktiva. Får knappt plats vid mjölkbaren längre. På torsdag blir det vägning och nya bilder då de blir hela 2 veckor gamla.

Nu är det dags att fixa middag. Bjuder på lite bilder så här framåt kvällen.













Och lite film
Önskar dig en härlig tisdagkväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.