Julen 2021

God förmiddag kära läsare!
Började detta inlägg för 2 dagar sedan men har inte hunnit skrivat klart det så nu får du 2 inlägg i samma inlägg...

Här går det framåt både när det gäller hälsa och tillväxt, hälsan sakta och förhoppningsvis säkert men absolut snabbt och säkert för småttingarna.



Min hälsa ja. Var hos farbror doktorn igår och han kunde konstatera att jag hade något litet på lungorna men CRP och vita blodkroppar var normala så jag har inte lunginflammation, däremot har jag säkert fått en kraftig luftrörskatarr så han ordinerade kortison 3 ggr/dag i 5 dagar. Du milde vad fort jag kände skillnad på trycket över luftrören som jag haft sedan i fredags, som gjort mig så andfådd och sömnlös. Det tog max 10 min så var det som om tryckte rann ut från min kropp. JAG KUNDE ANDAS!!! Jag höll inte på att flåsa ihjäl mig när jag gick uppför trappan längre. Om jag inte är frisk till måndag måste jag återkomma för ny kontroll på mina lungor. Måtte det här ge med sig nu, ork inte vara sjuk längre, jag vill leva mitt vanliga aktiva och pigga liv.
Nog om mig och elände. Över till mycket roligare saker...

Bonusbarnbarnet Lucas får julklapp av tomten.


JULAFTON 2021!
Jag har sådana krav på mig själv när det gäller Julafton. Familjen ska samlas, jag ska baka, fixa julskinka, brunkål, duka fint bla bla bla... Jag börjar alltid i god tid för att hinna klart men detta har ju inte gått pga att jag varit sjuk. Jag har inte ens kunnat handla mina julklappar utan fått skicka Daniel för att fixa för oss båda. Inte ens till honom har jag kunnat ordna en julklapp.

Efter en väldigt intensiv natt med en extremt grävande Nala under min säng ca 70% av natten tillsammans med min hosta var jag alltså inte den vassaste i knivlådan julaftonsmorgon. Åt frukost tillsammans med mannen vilket var lite mer än en vecka sedan. Fick på mig kläder, satte mig i bilen och for mot stan för lite julklappsinköp. Alla butiker var stängda i Eslöv. Upp mot nya köpstaden - Flygstaden, in till Dollarstore - stängt, Jysk - stängt, Stora Coop - öppet men vad hittar man där i julklappsväg samt till julklappsspelet? Noda! Men jo, jag köpte faktiskt presentbox på Spa & relax vilket blir en helg när valparna flyttat. Han blev glad. Sen blev det bara "skräp" till julklappsspelet samt det sista till det dignande julbord jag alltid gör.



Men nä, det blev inte det julbord jag alltid gör. Familjen kom och jag hade inte ens duschat. Jag var så långt ifrån klar som man kan bli. Bordet var inte dukat, lussebullarna var inte rullade, maten var inte upplagda på sina fat och jag var så förbannad på den här jäkla förkylningen/luftrörskattaren och sjukdom. Alla var så nöjda, jag var så missnöjd. Nog om det, våra fina bonusbarnbarnspojkar var så glada över tomten som kom på besök, maten, badet i bubbelpoolen utomhus samt sina julklappar. Det är det som är det viktigaste <3 Dessutom hade mamma Nala och hennes småttingar det lugnt och skönt i sovrummet.

2 glada pojkar när tomten knackade på dörren.

Fina sonen Adam

Julklapp till Lucas


Julklapp till blivande svärsonen Jonas.

4 dygn gamla 

JULDAGEN 2021.
Fortsätter på samma inlägg då jag inte hann skriva klart igår. 
Denna dagen började med en underbar julmatsrestsfrukost tillsammans med min kära D. Vi åt en lång stund och bara njöt av att få äta frukost tillsammans nu när vi inte längre sover tillsammans. Inte för att vi vill sova i vars ett sovrum, vi har inget val pga min hosta och Nala´s ständiga grävande. Gräver inte hon, hostar jag osv. Jag sover i det svala gästrummet, vilket jag tror ger mig lite färre hostattacker och jag får då sova mellan dessa attacker samtidigt som D får sova mellan Nala´s grävattacker. Bästa lösningen för tillfället.

Annars bestod dagen mest av att städa undan julafton samt en god fondue på kvällen.

ANNANDAG JUL 2021.
Då var vi framme vid sista julhelgsdagen, denna snöiga söndag. Natten har varit hemsk med min hosta och jag ser verkligen ingen ende på denna förkylningen. I morgon blir det ett nytt läkarbesök och sen får vi se hur det blir med jobb kommande vecka. Serva kunder med sådan här hosta och en röst som knappt fungerar och förkylning är inte så populärt i dessa coronatider, dessutom känner jag mig helt utmattad. Jag i så fall inte kunnat jobba på lite mer än 2 veckor, vilket är superjobbigt. Jag är rastlös, irriterad, trött och allmänt "otrevlig" att ha i hemmet tror jag. Idag var vi bjudna till D släkt men det fick vi tack nej till, givetvis. Vad denna dagen kommer erbjuda vet jag ännu inte mer än att valparnas egna sidor ska skapas samt var och en ska fångas på bild. Lite datorjobb m a o.

Nu är det nog om julen. Nu ska jag berätta lite om valparna.


Socka och Bove


Från vänster: Socka, BOVE, Kriminellen/ELLA och Strumpa (namn är inte satta riktigt ännu)

Valparna är så lugna och trygga. De äter med god aptit, får fin hjälp av mamma med att sköta sina behov och däremellan sover de gott. Vi hör inget av dem under natten och om mamma Nala inte hade haft sina eftervärkar hade det varit helt lugnt i valplådan. Lite uppdatering om valpläget.

Nu ska frukosten plockas undan och sen är det dags för hemsidebygge mm.

Önskar dig en trevlig Annandag Jul.

Kramiz

UPPDATERING! Valpsiderna är nu klara.












Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.