4 veckor Knyckerz

 God förmiddag så här i stormens efterdyningar, en storm jag knappt märkt av dock. Jag älskar oväder så för min del hade den fått vara ännu lite starkare och vara lite längre. När jag nu tittar ut genom mitt köksfönster ser det ut att vara helt vindstilla, vilket appen från SMHI inte visar, men vi bor väldigt skyddat från vind med stora träd runt omkring oss (jo, inte så bra förstås om vinden skulle få tag).


Busvalparna har inte heller märkt av stormen, så klart. Idag är de hela 4 veckor och nu har vi bara lika lång tid fram som har gått att njuta av deras härliga upptåg och mys. Dagens vikt kommer under dagen skrivas in på deras sidor . Kan dock avslöja att de nu väger över 2 kg. 

Min vanliga matkomavila på kvällen efter middagen. Så otroligt mysigt.
De är nu så busiga. De bråkar och slåss med varandra. Sliter och drar, ruskar sina leksaker ensam eller tillsammans. Det är mycket ljud i valplådan med morr och små "bebisskall". De är bara så underbara. Nu har valpköparna fått komma hit på besök (så vida de och vi är 100% friska). Igår hade Lennart sitt första besök av sin blivande familj och tidigare i veckan har Nala´s familj varit på besök. 
Fortsätter inlägget med bildkavalkad från veckan som varit.
Vittna

Ella

Vinja


Ella och Vinja

Nala med sin älskade matte


Lennart

Frigg vill mysa med Lina





Nala´s fina familj på besök


Valparna har nu börjat smaka på mat Här har de fått lite getmjölk, vilket inte alls gick upp mot mammas mjölk.

Och så lite filmer:

Vi börjar med en liten rolig film som Nala´s lillhusse har gjort via en app på mobilen.




Det var det. Nu ska jag plock in min frukost och planera upp denna icke inplanerade dag. Önskar dig en trevlig måndag. Kramiz




Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.