Dagen som jag har väntat så länge på har kommit.

 Vilken natt som har gått! Jag har sovit som en stock från det att jag la mig till D:s klocka ringde vid 7.30. Inte en enda gång har jag varit uppe på toa eller druckit vatten, vilket kan vara ett antal gånger per natt, trots att jag sov flera timmar igår eftermiddag pga min vaccination som gav mig feber och muskelvärk.


Som jag längtat efter denna dag sedan jag blev sjuk den 15 december. Idag kom dagen äntligen. Jag är frisk, ja förutom locket i ena örat, vilket jag vant mig vid, samt öm på vaccinationsstället, men vad är det mot hur jag mått i en hel månad. Absolut ingenting! Så idag kan jag äntligen säga det, JAG ÄR FRISK! Det får nästan firas med lite champange ikväll 😃

Som det händer saker i valplådan! Det busas med varandra och leksakerna, de gör sitt bästa för att springa och hoppa och de blir säkrare och säkrare på de små benen. 


Några av valparna har börjat visa intresse för Nala´s mat så i morse bjöd jag på lite ljummen getmjölk. Ella testade men kom inte riktigt på tekniken att sörpla i sig istället för att gnaga på skålens kant. Några av de andra testade också men valde att busa instället. Nu är de så otroligt mysiga. De börjar också reagera när jag kommer ut i köket, då springer de fram till gallret och tittar upp på mig. Älskade ungar 💗

Här kan du se hur stora de har blivit.

Jag har också tagit en och en bild på gänget när de sover. De är så söta då...

Bove/LENNART

VITTNA

Criminellen/ELLA

Stulia/VINJA

Visst är det ett litet härligt valpgäng som alldeles snart (för snart) har bott halva sin tid hos mig som uppfödare. Dessa veckorna har gått så fort och kommande veckor kommer gå minst lika fort, vet jag av erfarenhet. 

Dags att plocka in frukosten, ta av mig pyjamasen för dagens outfit och ge mig iväg mot Eslövs centrum, dvs Flygstaden. Önskar dig en trevlig torsdag. Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.