Dolda fel och Registrering i SKK.

 Godkväll!

Mörkret har sänkt sig utanför fönsterrutorna och jag har fått bort julen ifrån köket, en liten bit på vägen mot att återställa hemmet till det vanliga som det kommer att se ut de närmsta 11 månaderna framåt. Konstigt men det känns som förändringen mot julen skedde för 1 vecka sedan. Var tar tiden vägen?

Ja var tar tiden vägen? Tänker på valparna...

Regnr/TävlingslicensnrNamnTat/tång-IDChip-nrKönRas
SE10544/2022Lightschaps Knyckerz BoveHNederlandse schapendoes
SE10545/2022Lightschaps Knyckerz CriminellenTNederlandse schapendoes
SE10546/2022Lightschaps Knyckerz VittnaTNederlandse schapendoes
SE10547/2022Lightschaps Knyckerz StuliaTNederlandse schapendoes

Nu har det lilla valpgänget både fått sin Dolda fel-försäkring samt blivit registrerade i SKK (så här tidigt med registreringen har jag nog aldrig varit). Valparna har fått sina identitetsbevis men faktiskt också sina egna små identiteter, de är numera helt egna individer med både känslor och behov. Ibland är det helt ok att mysa i min människofamn, ibland morrar man hej vilt när jag lyfter upp (då är det bara att lägga tillbaka). Annat var det med den här godingen som jag äntligen fick mysa med igår (har inte träffats sen 15 dec då jag blev sjuk). Sonen till en mycket god vän till mig <3 Lille fine Mille.


Det var vad jag hann skriva i går eftermiddag. En middag kom emellan samt ett bubbelbad och lite tv-tittande, innan jag kröp i säng för en näst intill sömnlös natt. Hjärnan var helt omöjlig att stänga av. Det blev lite sovmorgon och nu sitter jag här mitt emot D, äter frukost och fortsätter på bloggen.


Under tiden har jag fixat tid för vaccination, chipmärkning samt besiktning den 12 feb. Jag har också kontaktat valpbeskrivaren för en tid, den återkommer jag med senare.

Det är åter igen lördag och denna dag ska innehålla kloklippning på valparna igen samt avmaskning då de börjat hosta lite (masken vandrar genom lungorna). Jag ska åter igen leta efter hundarnas kammar och fixa till dem samt julen ska ut från resten av huset. D ska jag sätta på att plocka ut julgranen så ordnar jag resten. Vad ska du göra en sådan här gråmulen lördag?

Avslutar med lite bilder från några dagar tillbaka:






Lär bli lite nya bilder idag men de får du se en annan dag.
Önskar dig en trevlig lördag, Kramiz.

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.