Dos nr 3 och full rulle

 Godmorgon!

Tog en sovmorgon denna onsdag. När klockan var 10 tyckte Nala att jag sovit tillräckligt, tog sig igenom grinden som stänger av trappen till övervåningen och krafsade på sovrumsdörren. Jag sov som en stock men vaknade av "oljudet". Tittade på klockan och fick en smärre chock, den var 10.00. Absolut mer än dags att stiga upp. Tack Nala!


Här är anledningen till den långa sovmorgonen. Jag tog min dos nr 3 av covidvaccinationen igår förmiddag och jag var helt beredd på en reaktion. Reaktionen kom i 2 omgångar.

Vid 15-tiden åt jag lite lunch och från ingenstans föll en helt otrolig trötthet över mig. Jag orkade inte sitta upp och ögonen ville bara falla samman. Jag tog mig till soffan i vardagsrummet och somnade med en gång. Vaknade någon timme senare och kände mig åter pigg. Kvällen i tv-soffan var lugn. Vid 22 blev jag åter trött så jag gick och la mig. Vaknade vid 4 i morse av att jag frös så att hela sängen skakade, så ont i alla muskler och sjukt ont i armen vid vaccinationsstället. D hämtade filtar och höljde över mig samt satte på mig raggsockor. Jag tog en ipren och när den satte in svettades jag som en tok. Jag hade fått feber, suck. Till slut somnade jag och sov alltså till kl 10. Jag har inte längre någon feber men huvudvärk, ont i kroppen och armen samt körtlar i den armhålan och halsen. Det blev som jag misstänkte att det skulle bli och kanske pga att jag inte är helt återställd från den evigt långa förkylningen, eller vad det nu är jag har haft. Men men, nu är det i alla fall gjort och nu hoppas jag på att ingen nr 4 kommer behövas framöver. 

Det är idag onsdag och vädret är så grått som bara en skånevinter kan vara. Jag saknar snön som lyste upp naturen samt allt det röda och glittriga inomhus (har plockat ner alla julsaker i helgen som var). Nu har den där låååånga tiden börjat, den låååånga mörka tiden där man bara går och väntar på den kommande våren. Det är mitt i veckan och snart kommer det helg igen.


Idag blir det en lugn dag för min del för jag lär inte orka annat. Det blir en massa saker som ska göras vid datorn och sen får vi se vad som återstår av dagen. Igår tog jag hand om den här högen, idag får väl strykjärnet göra sitt.

Så här hemskt kan det se ut när man tvättar och tvättar och tvättar och inte hinner ta hand om det efterhand som det är torktumlat. Nu får jag stå mitt kast och använda strykjärnet, vilket jag slipper om jag tar hand om tvätten direkt från tumlaren. Skyll mig själv!

Nu är valparna hela 3,5 vecka gamla. De utvecklas i rasande takt och nu börjat jag kunna känns om jag satt rätt valp till rätt familj. Ja, det känns helt rätt! Om jag skulle göra valet idag hade jag gjort samma val som jag gjorde tidigare. Här kommer lite nya bilder och filmer.
Mamma Nala tar en powernap tillsammans med sina valpar.

Ella är sin mamma upp i dagen när det gäller sovställning

Vi vill gå ut för nu kommer Husse hem.


                                                        Vittna är en tjej som vet vad hon vill.

                                                Nu har valparna upptäckt att det finns lekkamrater i valphagen.

Det lär också bli lite sådana här stunder under dagen. Dock får det vänta tills jag bäddat om för igår blev jag helt blöt på kläderna men vad gör man inte får sånt här gos och mys?

Jag och Ella tog en mysstund.


Har ju glömt att berätta att valparnas tänder nu börjar växa ut, Ella var först ut och har redan fått en hel del på sin ena sida. 

Dags att ta tag i dagen. Önskar dig en trevlig onsdag. Kramiz



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.