Ett nytt år.

 Då var vi där, inne på det helt nya orörda året. Bakom oss nu den senaste månaden ligger en valpkull, julafton och nyårsafton och framför oss ett helt nytt orört år.  Detta nya året kommer bl a innebära en mycket stor sak för vår familj om sådär 21 dagar. Vår äldsta dotter ska nämligen gifta sig, något de skulle gjort för ett år sedan men som tyvärr pandemin satte stopp för då. Nu är det äntligen dags. Snart blir vår älskade dotter Fru Sara Ottosson Björnklev. Det kommer bli en helt underbar helg <3 Bröllopet kommer hållas på 

https://www.stallgarden.nu/


Bröllopet kommer uppta mycket av vår tid i början av detta nya året. Resten av tiden kommer valparna uppta. Januari är med andra ord väldigt planerad. Vad resten av året kommer bestå av får tiden utvisa. Jag hoppas på ett nytt spännande och innehållsrikt år i positiv anda.


Idag är valparna 12 dygn gamla. De växer så det knakar och idag kan jag äntligen säga detsamma om "Lilleman". Fram till igår var hans framtid mycket oviss då jag inte fick honom till att öka i vikt hur mycket jag än jobbade med honom. När mjölken rann till tog jag bort ett syskon och la till honom. Han åt och somnade sedan direkt. Han var inte så intresserad av att ta sig fram till Nala när hon la sig i valpbädden och gjorde han det sög han bara en liten stund och sen tröt orken. I går förmiddag gav jag upp hoppet och var på väg att ringa till veterinären men D ville att vi skulle avvakta till idag. Jag gav upp och lät honom "sköta sig själv" (med ett litet getöga så klart). En stund senare var det dags för Nala att mata, han vaknade, tog sig till spenarna, jobbade fram maten och plötsligt såg jag något hos honom som jag inte tidigare sett, utan att tänka på det. Han åt girigt och han  LYFTE SVANSEN  precis som sina syskon. I morse vägde jag honom och han har ökat hela 55 g från kl 10 igår till kl 10 idag. Han måste ha hört mina hemska ord och gav sig den på att fixa det här. Nu känner jag inte längre någon som helst tvekan för hans framtida liv. Vår lille älskade goding <3
Det jag idag kan känna är att han kanske inte fann tekniken att dia på rätt sätt förrän nu. Jag tyckte att han använde tungan som han skulle men kanske inte. Stoppade jag in ett finger i munnen på hans syskon sög de hårt och girigt tag i fingret men han visade inga som helst såna tendenser. Som sagt, har jag inte tänkt på detta tidigare. Hur erfaren man än är så är man aldrig fullärd! Li


Som jag skrev tidigare är det nu dags för valparna att se och höra sin omgivning. Igår kväll såg vi att Ella har börjat öppna sina fina ögon. Efter mycket om och men fick vi henne till att samarbeta för en bild :-)
På denna bild kan man också se att hon kommer bli tricolorfärgad, precis som jag sagt från början. Du kan se den bruna fläcken på kinden.

Så det nya året börjar verkligen bra. Lille Bove har tagit tag i livet och bättre kunde inte 2022 börjat.

Jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Kramiz



Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.