Mattan bortsopad under allas fötter och 3-veckor gamla.

En måndag som började så bra. Jag, D, sonen med flickvän och goda vännen Steffie med son for iväg till Emporia i Malmö (under tiden det är lugnt där). Vi skulle hitta våra finkläder till dotterns stundande bröllop. Vi gick butik in och butik ut utan att hitta någonting som jag skulle kunna tänka mig att ha på mig. Vi tog en lunch på ett väldigt folklungt lunchtorg när vi fick upp de nya coronainstruktioner som gäller framöver. Vi läste inte ordentligt och min första tanke kom till dotter och blivande svärson som ska gifta sig om 2 veckor.


Vi lunchade klart och då ringer min mobil: Mamma, vad gör du? Jag handlar inför bröllopet. OK, mamma då kan du gå och lämna tillbaka allt du köpt för vi måste ställa in bröllopet. Jag sjönk under skorna! Inte en gång till!!! Jag är så ledsen för Sara och Jonas som får ställa in sitt efterlängtade bröllop för andra gången. Nu är bröllopet framflyttat till Nyårsafton 2022. Härligt att ha något att se fram emot men detta är helt galet. Jag skulle kunna skriva världens längsta harang i svordomar om den här......... a..... CORONA-skiten. Snacka om att "hen Corona" kan sopa bort mattan under ens fötter. Känner så med Sara och Jonas, stackare <3

Men alla säger - Det finns alltid ett ljus i tunneln - så vår andra dotter, svärson och barnbarnet busVictra kommer ändå hit som bestämt. Vi får träffa dem och jag ska verkligen fixa en härlig kväll för alla våra barn, svärsöner, flickvänner, barnbarn och bonusbarn. Jag ska verkligen göra allt jag kan.

Storasyster Sara, lillasyster Sabina


Sabina med dottern Victra

En mycket tårfylld blogg, så mycket känslor i kroppen <3

Ja, idag blev valparna hela 3 veckor gamla och så roliga och goa de är. De går utanför sovplatsen för att göra sina behov, vilket de numera gör helt på egen hand. De sätter sig upp när de hör eller ser något konstigt, skäller mamma Nala utomhus skäller de tillsammans med henne, äter hon mat är Ella superintresserad av vad hon äter, pratar man med dem tittar de storögt på en och undrar vad jag är en för konstig prick. Här kommer lite bilder och filmer samt från gårdagen avmaskning (ni får blunda när ni ser mig för jag visar mig inte från min ljusaste sida 💁) samt lite från idag.










Mörkret föll plötsligt utanför köksfönstret och kroppen kallar på lite kvällsmat, köttfärsgryta. Mamma Nala ska också få mat liksom sina flockkompisar.

Önskar dig en god kväll. Kramiz

Kommentarer

Populära inlägg

Tikens löp.

Valpens första 8 veckor.

Gick åt fanders.